Sunday, July 10, 2011

Kerja diKUL

Ari ni haku nak ke Kuala Lumpur. Ada tugas di sana selama 3 hari. Biasalah walau hati tak berapa nak gumbira bila kerja luar tapi atas nama tugas dan amanah haku perlu tabahkan hati Lagi pun ini adalah kewajiban selain punca pendapatan bagi haku eemenjak bertahun lalu.

Misalnya dari sini anak haku membesar,bersekolah.ke U dan kemudian bekerja walau pun tak macam haku. Darinya haku ada sebijik kereta,ada umah,ada juga benda lain yg.serba sederhana. Semua ini adalah diatas kurnia dan nikmat yang diberikan olehNya. Aku sentiasa bersyukur.

Mengucap syukur,alhamdulillah, selain dari yang haku perolehi itu usah sesekali dilupa juga ttg. nikmat lain umpama kesihatan, usia, keselamatan serta bermacam lagi nikmat yang tak terhitung banyaknya. Dalam sehari semalam saja misalnya sudahkah kalian hitung berapa banyak tarikan keluar masuk nafas yang mengunakan udara atau oksigen yg. diberikan secara percuma?

Bagi haku yg. penting rezeki yg. diperolehi kita itu dari punca yg. halal. Dlm. hal ini haku senantiasa berpegang pada kata-kata, "biar sedikit kita dapat tapi berkat, daripada banyak tapi mudarat."

bahagian dapur umah haku.

Bunga butang. Haku suka warnanya kala berkembang.

Seni taman di tepi umah haku.

No comments:

Post a Comment